بازیهای روز دنیا با ما بروز باشید. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
دو شنبه 23 آبان 1390برچسب:, :: 21:58 :: نويسنده : هادی اسلام کیش
فقط سربازان آینده میتوانند جنگ را پیروز شوند. این بازی با شعار "آیندهای نه چندان دور" ظاهر شده است تا آنجایی که در ابتدای بازی جملهی Sooner than you think ظاهر میشود که معنی آن این است که: "زودتر از آنچه که شما تصور میکنید این اتفاق خواهد افتاد." بازی جنگهای مسلحانهی مدرن دیگر چیز جدیدی نیستند که بخواهند ما را شگفت زده کنند. سری بازی Ghost Recon شرکت Ubisoft که همهی ما به موفقیت این شرکت بزرگ اطمینان داریم، به وسیلهی نوشتن سناریوهایی که این بازی را در حدود 10 سال جلوتر از حال نشان میدهد توانسته است نگاه وسیعی به آینده داشته باشد و با ساختن این بازی و دادن لقب روح به نیروهای ویژهی خود که از تکنولوژیهای سربازان آینده استفاده خواهند کرد این مورد را به تثبیت رساندند. و در نهایت جدیدترین قسمت از این سری بازی که توسط استودیوی پاریس شرکت Ubisoft در حال ساخت است، Ghost Recon: Future Soldier نام گرفته است. 10 الی 15 سال بعد از زمان حال، امکانات و اسلحههایی که نیروهای Ghost و همچنین دشمنان آنان در اختیار دارند همگی بر اساس تکنولوژیهایی است که هنوز توسط ارتش ایالات متحده آمریکا در حال توسعه است. سازندگان این بازی اعلام کردهاند که این اسلحهها و تجهیزاتی که ما در این بازی شاهد آن خواهیم بود پروژههایی است که آژانس پروژههای تحقیقاتی دفاعی پیشرفته برای آینده قصد به کارگیری آنها را دارد. وسیلهی جالبی که در نوع خودش اولین تجربه خواهد بود، یک خمپاره انداز است که بر روی پشت سربازان نصب میشوند. (در تریلری از این بازی نشان داده شده بود که فقط با 2 عدد از این خمپارههایی که به اندازه یک مشت انسان بالغ هستند یک تانک را منهدم کردند). این خمپاره انداز بر پشت سربازان نصب میشود و هنگامی که شما هدف خود انتخاب کردید این دستگاه از بالا میآید و با یک حرکت قوسی به طرف هدف شلیک میشود و حتی قابلیت Lock on Target را نیز دارا میباشد. در این بازی یک سازهی آهنی وجود دارد که به exoskeleton معروف است و شما آن را روی خود سوار میکنید و این باعث میشود که شما وسایل زیادی از جمله اسلحه و همین طور خمپارهی فوق الذکر را به راحتی حمل کنید. این گفتهها به این معنی نیست که تمامی افراد گروه از یک نوع امکانات بهره میبرند بلکه این خود یکی از ویژگیهای سربازان آینده است که آنها بتوانند با وجود تفاوتهایی که بین آنها وجود دارد یک گروه فوق العاده را تشکیل دهند و یک عملیات را به نحو احسن به انجام برسانند. Ghost Recon :Future Soldier با نسخههای قبلی این سری از بازیها اندکی تفاوت دارد و بیشتر این تفاوت روی ساختار کلاس بندی سربازهاست. مدیریت سربازانی که در اختیار دارید با چند دستور و فرامین ساده جایگزین شدهاند که کار شما را به طرز باور نکردنی آسان کرده است. هر سرباز Ghost، کلاس خاصی دارد و به تبع آن وسایل و اسلحهی مخصوص به خود را دارد که به کلاس خودش اختصاص دارد و ما در این دمو کماندو، نیروی Recon و افسر مهندس را دیدیم که هر کدام در کلاس مختص به خودشان قرار دارند که هر کدام با وسایل مخصوص به خود مجهز شدهاند و تواناییهای مخصوص به خودشان را دارا میباشند. کماندو به وسیلهی خمپاره اندازی که بر روی دوش خود نصب کرده است میتواند خطری جدی برای وسایل زرهی دشمن باشد و همچنین اساس کار این کلاس جنگ مسلحانه است که اسلحهی آنها انواع متفاوتی از Assault Rifle است که هر کدام برای عملیات و شرایط به خصوص خود میتوانند Custom شوند، مثلاً برای شب شما میتوانید روی آن دوربین دید در شب نصب کنید و یا برای مراحلی که در محیطهای هموار انجام میشود شما میتوانید دوربین معمولی نصب کنید و یا برای از بین بردن یک گروه از نفرات از نارنجک انداز آن استفاده کنید. بهترین چیزی که این اسلحههای تمام اتوماتیک را منحصر به فرد میکند وجود سرنیزه بر روی این اسلحهها است که برای بریدن سیم خاردار و یا جنگهای تن به تن استفاده میشود. کار دیگری که بقیهی افراد میتوانند انجام دهند این است که دشمنان را شناسایی کنند و مختصات جغرافیایی آنها را به خمپاره انداز کماندو بفرستند تا این وسیله بتواند سریعتر آنها را منهدم کند که این شناسایی را تک تیراندازها بهتر میتوانند انجام دهند و دشمنان را از فاصلهی بسیار دور شناسایی کنند. نیروی Recon که نقش یک تک تیرانداز را بازی میکند با شنل نامرئی کنندهای که دارد واقعاً لقب روح شایستهی اوست (البته این نامرئی شدن برای بقیهی گروه هم قابل استفاده است ولی تنها تک تیرانداز میتواند آن را با بقیه به اشتراک بگذارد). به جرات میتوان گفت که این توانایی در این بازی مهمترین عنصر بازی است که هر گیمری از استفادهی آن لذت خواهد برد. افسر مهندس نیز که وظیفهی به کار اندازی UAV (هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین) را دارد نقش یک ستون پنجم را ایفا میکند و توانایی کارگذاری EMP (بمبهای الکترومغناطیسی) را دارا است که به وسیلهی آن تمامی موشکهای ضد هوایی دشمن، وسایل نقلیه و کلاً هر وسیلهای که با نیروی الکتریسیته کار میکند را میتواند نابود کند. این هواپیمای بدون سرنشین که اساساً کار آن کنترل یک تانک چهار چرخ است، فقط توسط یک کلاس خاصی این کار را انجام میدهد و این وسیله در بعضی مواقع نیاز به تعمیر و Reload نیز دارد تا بتواند عملیات را ادامه دهد. این تانکها توانایی این را دارند که وارد یک ساختمانی که پر از دشمن است شوند و با توجه به تیر بار و نارنجک اندازهایی که در اختیار دارد به راحتی میتواند چندین دشمن را ظرف چند ثانیه از پای درآورد و این به سربازان Ghost اجازه میدهد که پس از پاکسازی یک اتاق یا ساختمان با امنیت بیشتری وارد شوند. این تانک هم مانند بقیهی افراد تیم شما قابلیت شناسایی دشمنان و اعلام مختصات آنها به شما را دارد و شما هم میتوانید به آن دستور دهید تا گروهی از دشمنان، حتی زره پوشهای دشمن را از پای درآورد. این همکاری تیمی با وجود اختلاف در کلاسهای سربازان باعث زیباتر شدن بازی میشود. در نمایشگاه E3 كمپانی Ubisoft اولین تریلر از جدیدترین قسمت سری بازی Ghost Recon را به نمایش در آورد که خود ما را هم بسیار شگفت زده کرد. دمو از آنجایی شروع میشود که یکی از سربازان نیروی Ghost در ساحل دریای اروپای شمالی در ساعت 7:59 دقیقه صبح در حال حرکت به جلو است و از پشت سر یکی از تک تیراندازان دشمن به صورت بسیار آرام و نامرئی با اسلحهای که در اختیار دارد او را Headshot میکند و به آرامی او را به زمین میگذارد، بعد همهی تیم به صورت نامرئی به جلو پیشروی میکنند. شما پشت یک قایق شکسته سنگر میگیرید و به وسیلهی Cross-Comی که در اختیار دارید (عینکهای چشمی که فقط بر روی یک چشک نصب میشوند و به رنگ آبی هستند) تمامی دشمنانی که در آن محل وجود دارند را شناسایی میکنید و مربع زرد رنگی روی آنها پدیدار میشود. از این منطقه به بعد ما دید بهتری نسبت به محیط داریم. آثار باقی مانده از حملههای سنگین به خط ساحلی دریای شمال اروپا، ساختمانهای مخروبه، قایقهای خراب و رها شده و آشغالهای به جا مانده بر سطح آب هستند. در همین حین شما ایوان ایلیچ کرنسکی را شناسایی میکنید و به بقیه تیم هشدار میدهید که او را زنده میخواهید. ایوان کرنسکی سر دستهی ناسیونالیستها و یکی از تندروهای نیروی مقاومت است. شما از زیر بار انداز و گروهتان از بالای بار انداز پیشروی میکنید و دشمنان را یکی پس از دیگری خیلی آرام میکشید. در حال انجام ماموریت شما به بقیهی تیمتان هشدار میدهید که بعضی از دشمنان مجهز به دوربین دید در شب هستند و شما باید از چشم آنها دور بمانید چرا که آنها میتوانند از روی گرمای بدن شما موقعیت شما را تشخیص دهند. بعد شما به محلی میرسید که کرنسکی و سربازانش در کنار یک ماشین شاسی بلند (Hummer) ایستاده اند. شما در اینجا اولین و زیباترین کار تیمی خود را مشاهده میکنید. صحبتهای رادیویی در این بازی که بین شما و هم تیمیهایتان رد و بدل میشود بسیار به اتمسفر و جو بازی میافزاید. شما به هم تیمیهای خود دستور میدهید که هر کدام یکی از دشمنان را هدف بگیرند و شما با شماردن شماره 3 همهی اهداف مورد نظر خود را از پای در میاورید و کرنسکی را هم از پشت، با کوبیدن سر او به ماشین دستگیر میکنید. در صحنهی بعدی ما شاهد نوعی دیگر از جنگ مدرن هستیم. در اینجا شما در نقش یک تک تیرانداز هستید و در یک ساختمان پشت یک دیوار رو به ساحل جای گیری کردهاید. زمانی که هلیکوپتر یک تانک کوچک مدرنی را به وسیلهی طنابی که به آن وصل است روی زمین میگذارد شما با اسلحهی خود خلبان را میکشید و هلیکوپتر از کنترل خود خارج میشود و سقوط میکند و زمانی که شما به چند دشمن شلیک میکنید آنها به محل استقرار شما پی میبرند و شروع به تیراندازی میکنند و این صحنهی آخر این دمو است. نکتهی دیگری که خیلی قابل اهمیت است این است که در این بازی شما به راحتی میتوانید از یک سنگر به سنگر دیگر حرکت کنید و یا برای مدت خیلی طولانی در یک سنگر بمانید ولی این را در نظر داشته باشید که این بازی از سیستم محیط تخریب پذیر بهرهمند است پس در نتیجه تمامی کاورهایی که شما از آن استفاده میکنید بعد از مدتی که دشمنان به آن شلیک کردند خراب شده و دیگر قابل استفاده نیستند پس عقل حکم میکند که شما جای خود را عوض کنید و این کار با کمک شنل نامرئی کننده بسیار راحتتر انجام میشود. یکی از دغدغههایی که ما داریم این است که یاد بگیریم چگونه عمل و عکس العملهای هم تیمیهای ما در جنگ بر ما اثر خواهد گذاشت و بازیکن چگونه باید با آن برخورد کند و خود را با آن وفق دهد. به لطف وجود سیستم Linking Up در بازی شما با نگه داشتن دکمه میتوانید تمامی تجربههای 10 سالهی هم تیمیهای خود را گرد هم بیاورید. زمانی که شما دکمه را فشار میدهید تمامی گروه به یک هسته تبدیل میشوند و همه به هم میچسبند و کسی که این دستور Linking Up را صادر کرده است مسئولیت کنترل آنها را به عهده دارد و آنها را به سمت مقصودشان هدایت میکند. به علاوه این سیستم باعث میشود که افراد تیم نقطههای کوری که شما از آن بی خبر هستید را پوشش دهند. پس اگر شما فقط دو نفر از افراد تیم خود را دستور دهید که سیستم Linking Up را اجرا کنند آنها به صورت Back to Back (پشت به پشت) حرکت میکنند. ولی اگر شما به سه نفر از گروه خود این دستور را صادر کنید آنها به صورت آرایش مثلثی در میآیند و حرکت میکنند. این سیستم برای 8 نفر هم میتواند اجرا شود ولی به نظر میرسد که یک سیستم 3 و 4 نفری ایدهی بهتری برای اینکار است (از 8 نفر یک نفر مسئولیت راهنمایی این دو گروه را دارد). این Link Up کردن فقط از نظر بیشتر شدن پوشش به و در تیر رس نبودن به نفع شما نیست و وجود تفاوتهایی که در هر کلاس دیده میشود این کار را بهتر از همیشه خواهد کرد. اگر کماندو با یک سرباز Recon و یک افسر مهندس Link Up کنند تمامی گروه به وسیلهی توانایی تک تیر انداز Recon نامرئی میشوند. به وسیلهی بمبهای EMP و هواپیماهای جاسوسی افسر مهندس، شما میتوانید جای دقیق هر دشمن را بفهمید (در یک تریلر از گیمپلی بازی نشان داده شده بود که شما با یک اسکن کوتاه جای تمامی دشمنان را متوجه میشوید كه با یک مربع زرد رنگ آنها را نشان میدهد و تا زمانی که کشته نشدهاند این مربع بر جای خود باقی است) و کماندو برای هر یک از افرادی که در این سیستم شرکت دارند یک گلوله برای نارنجک انداز آنها در نظر دارد و بقیه میتوانند از آن استفاده کنند. قسمتهای تک نفره و چندنفره این بازی اشتراکات زیادی با هم دارند از جمله Llink Up کردن و Level بازیکن (XPهایی که بازیکن بدست میآورد). هر اسلحهای که شما در قسمت تک نفرهی این بازی Unlock یا به قول خودمون آزاد میکنید، در بخش چندنفره هم میتوانید آن را استفاده کنید و بالعکس. این بازی در حالت Co-op تا 4 نفر را پشتیبانی میکند. متاسفانه ما هنوز از قسمت Co-op این بازی اطلاعات زیادی نداریم ولی سازندگان قول دادهاند که در آینده اطلاعات بیشتری در این مورد ارائه دهند. Ubisoft امیدوار است که این بازی یک تجربهی جدیدی را در بازیهای تیمی در سبک سوم شخص به ارمغان آورد. این طور که نشان میدهد Ghost Recon :Future Soldier زمان کافی در اختیار دارد تا بتواند به یک عنوان حتی موفقتر از سریهای قبلی این بازی تبدیل شود و طرفداران قسمتهای قبلی این بازی بسیار هیجان زده خواهند شد و خود ما بسیار راغب هستیم تا کنترل این بازی را در دست بگیریم و تجربهی دیرینهی بازیهای قبلی را روی این بازی هم حس کنیم. نظرات شما عزیزان:
آخرین مطالب آرشيو وبلاگ پيوندها
![]() نويسندگان
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |